Mrs. Frank N. Stein teremtménye 1. rész - Bemelegítés
2018. február 19. írta: hahópihehh

Mrs. Frank N. Stein teremtménye 1. rész - Bemelegítés

Nem azért, hogy dicsekedjek (ó, dehogynem), de ha már ennyire belejöttem a szerelgetésbe, tegnap kaptam két nagy tárolót is, hogy rendszerezni tudjam a felszerelésemet :)

img_2786_1.JPG
És ha már ilyen szépen berendezkedtem, ki is találtam egy picit összetettebb, de ha ügyes vagyok, akkor annál komolyabb* kis szerkezetet. Megpróbálok a realitások talaján maradva az eddig használt dolgokat továbbfejleszteni, de most még bevonnék egy szervomotort és néhány fényérzékelőt a képbe, hogy azért meglegyen a "valami új" is :)

*komolyabb: azokhoz képest, amiket eddig csináltam

 

Szóóóóóóval, amit szeretnék összehozni, az egy olyan szerkezet, ami ha valahonnan fényt érzékel, akkor a szervomotor abba az irányba fordul, a fényérzékelőket összehangolom a ledekkel (pl. a felülre helyezett szenzor lesz észak, amihez hozzárendelem a kék ledet), és attól függően, hogy melyik érzékelő kap fényt, az ahhoz tartozó led fog világítani, az infót pedig átküldi az LCD-re (pl. "Fény északról"). Leírva ez most elég nagy fának tűnik, kíváncsi leszek, mit hozok ki belőle :)

Ehhez a projekthez elvileg az alábbi cuccok kellenek: ledek, fényérzékelők, LCD kijelző és a szervomotor:

img_2788_1.JPG 
A tervem az, hogy első lépésben egyesével összeszerelem a dolgokat, és ha kipróbáltam, hogy mindent jól kötöttem be, elkezdem őket összehangolt működésre bírni.

Szervomotor

Talán a ledek után a legegyszerűbb összerakni kezdve a szárnyak rászerelésétől egészen az összemadzagozásig, utóbbinál is mindössze a data, az 5V és a föld lábakat kellett bekötni. A legbonyolultabb az volt, hogy kiguglizzam, melyik madzag melyik: a piros az 5V (úgy látszik ebben egyezik a logikám a kitalálókkal), a föld fekete vagy barna (ennél a típusnál a barna), kizárásos alapon a data volt a sárga. Az Arduino alapból tartalmaz kétféle programot hozzá, én a sweep-et választottam kipróbálásra. Működik, mehetünk tovább.

img_2790_1.JPG
Ledek

Az égvilágon semmi különös, max. annyi, hogy hármat PWM-re kötöttem, mert baromira erős volt a fényük, és így kicsit lejjebb tudtam venni a lelkesedésből:

 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
int piros = 3;
int zold = 2;
int kek = 5;
int sarga = 6;

void setup() {
pinMode (piros, OUTPUT);
pinMode (zold, OUTPUT);
pinMode (kek, OUTPUT);
pinMode (sarga, OUTPUT);
}

void loop() {
analogWrite (piros, 10);
digitalWrite (zold, HIGH);
analogWrite (kek, 10);
analogWrite (sarga, 80);
}


LCD

Amiért megéri többek között írni ezt a blogot, hogy vissza tudom keresni, mit hogyan kötöttem be legutóbb, amikor használtam, így rengeteg időt spóroltam a tesztelésen. És ennek a mondatnak köszönhetően vettem észre, hogy kitöröltem az összes képet az előzményekből, úgyhogy alig egy órámba került visszatuszkolni a képeket a régebbi bejegyzésekbe, de legalább ez is kiderült. Tehát, LCD vezetékezés. Ez egy jó teszt arra is, hogy megnézzem, értelmesre sikerült-e a rajzom :)

Minden stimmel, mehetek tovább a fényérzékelőre, amivel eddig még nem volt dolgom, úgyhogy kíváncsi vagyok, ez miből áll.

Fényérzékelő

Önmagában ez sem volt túl bonyolult, viszont breadboard-ot cseréltem, mert egy ledet kötöttem mellé, hogy látszódjon a működése. Rossz hír, hogy annyira nem volt feltűnő a led fényerősségének változása, csak a serial monitor adataiból tudtam, hogy azért megy ez.

img_2793_1.JPG
Mára akkor ki is kötögettem magam, holnap kezdődik a buli a programozási résszel. Ennél már készülök a bonyodalmakra, mert a négy eszköz közötti kommunikáció felépítése már erősen meghaladja az eddigi szinteket, amiken mozogtam, úgyhogy szép kihívás lesz :)

E.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemertekalovakhozdeazertvanegy.blog.hu/api/trackback/id/tr9913678944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása