Miniprojekt: továbbfejlesztettem az LCD-t
2018. február 11. írta: hahópihehh

Miniprojekt: továbbfejlesztettem az LCD-t

Igaz, nem az a projekt, amit először kigondoltam, de ez sem rossz, szóval most azt csináltam meg, amit ML rámsózott még az előző végén: irányítsam a gépről a kijelzőt.

Hasonlót már csináltam korábban, amikor számot kellett megjeleníteni a ledes kijelzőn, úgyhogy tudtam onnan puskázni. A tegnapi kódolást fejlesztettem kicsit tovább, a "serial.available" kellett ahhoz, hogy összehozzam a gépet az LCD-vel, utána kellett egy "int" ahhoz, hogy a kiírható karaktereket tudjam számolni, a "while"-on belülre írt "if" arra való, hogy amikor az "i++" (leütött karakterek száma, annyiszor futott le a ciklus) eléri a 17-et (beírható karakterek száma 16, tehát az annál eggyel nagyobbnál), akkor jön a kurzor új sorba helyezése.

Vigyázat, a setCursor paraméterei (oszlop, sor)! Nem értettem, miért kezdi a következő sorban egy karakterrel beljebb, ha úgy írtam, hogy (1,1)...

 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
void loop() {
  // when characters arrive over the serial port...
  if (Serial.available()) {
    // wait a bit for the entire message to arrive
    delay(100);
    // clear the screen
    lcd.clear();
   int i = 0;
    // read all the available characters
        while (Serial.available() > 0) {
        i++;
          if (i==17) {
            lcd.setCursor(0, 1);
        }
        // display each character to the LCD
        lcd.write(Serial.read());
    }
    delay (5000);
    // clear the screen
    lcd.clear();
  }
}


Sőt, még azt is beleírtam, hogy öt másodperc után törölje a szöveget :) Először picit megkavarodtam, és a "while"-on belülre hoztam össze, azzal viszont csak annyit értem el, hogy a karaktereket írta öt mp-enként, de amúgy ezt is egész jól megoldottam :) Ha valakinek kedve támad hozzá, itt van a kész mű.

E.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemertekalovakhozdeazertvanegy.blog.hu/api/trackback/id/tr613652640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása