Unaloműző forrasztgatás
2018. május 05. írta: hahópihehh

Unaloműző forrasztgatás

Néhány nap után azért csak leesett, ML miért mondta, hogy ne nagyon szereljem össze az autót, mert még lesz rajta forrasztgatnivaló: hát azért, mert ha nem forrasztok a motorhoz néhány jumper wire-t, akkor legfeljebb úgy fog működni, ha én tologatom, úgyhogy majd szedhetem szét, hogy aztán majd újra összecsavarozhassam. A második jó hír ma érkezett, mikor elkezdtem volna a forrasztást, hogy hiányzik még mellé egy motorvezérlő, mert nem lehet közvetlenül rákötni az Arduino-t. Szipiszupi.

Viszont a másik két játéknak neki is állhattam, bár az oszcilloszkópot nagyon gyorsan félretettem, mikor megláttam, hogy mi mindent kellene ráragasztani, pedig amúgy nagyon helyes kis készülék lesz :)

oszcilloszkop.jpg

Úgyhogy ML javaslatára kezdtem a könnyebbikkel, a függvénygenerátorral:

img_20180505_200056.jpg

Jól tettem, mert még ezt is csak két részletben fogom megcsinálni, ugyanis egy óra forrasztás után este fél tízkor még optimistán a helyére raktam a 16 lábas IC foglalatot, aztán úgy döntöttem, hogy a szemeim és a józan eszem megtartása érdekében innen folytatom holnap :)

Hát igen, a forrasztási technikán van még mit javítani, azért már talán egy kicsivel több sikerült szebbre - bejelöltem, hogy szerintem melyik eshet bele ebbe a kategóriába, a döntést a zsűrire bízom :)

szep_forrasztasok.jpg

Elölről csinibb, bár azokat a sárga izéket balra fent sikerült csálén beszerelni, és az egyik ellenállás is ellenállt a lapulásnak... 

img_20180505_223121.jpg

Remélem, holnap a végére érek az oszcilloszkópnak is, aztán végre játszhatok megint az Arduino-val, amíg meg nem érkezik a malackatranszport hiányzó alkatrésze :)

E.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemertekalovakhozdeazertvanegy.blog.hu/api/trackback/id/tr4213894268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viliavereb 2018.05.29. 09:12:52

Szerintem vegyél egy lábhajlító eszközt az ellenállásokhoz. Egy műanyag darab berakod és pontosan raszter méretre hajlítod a lábas alkatrészt.
Például egy ilyent: www.hestore.hu/prod_10025487.html
Én sem vagyok egy forrasztó művész de sokat dolgoztam elektronikusok között, így sokat tanultam tőlük. Az egyik legfontosabb szabály az alkatrész láb és a nyákon lévő pad (vezető felület) ne legyen hideg! A pad olvasztja le tulajdonképpen az ónt. Ne a pákával olvaszt meg az ónt közvetlenül, hanem a lábbal és a nyákon lévő rézzel. A folyasztó szer (gyanta) akkor dolgozik a leghatékonyabban. Ha hideg felületre kerül rá az ón akkor az csúnya hibát tud okozni. Látszólag ott van de, nincs kontaktus, vagy csak időnként van, időnként meg nincs . Ha lehet használj ólom mentes forrasz anyagot. Nem árt egy elszívó is, ami készülhet egy használ PC ventilátorból, és egy darab konyhai szénszűrős elszívó betétből. Láttam egy Youtube videón, de itt le van tiltva az oldal, így nem tudom belinkelni. A szép forrasztáshoz sok gyakorlás kell! Csak ügyesen, menni fog!

hahópihehh 2018.05.29. 09:19:26

ez nagyon jó, köszönöm!!!! :)

Viliavereb 2018.05.31. 21:49:03

Csak megtaláltam a videót a házilag készített elszívóról!

Itt van: youtu.be/Nb78wF1Tkwc?t=73
Egyébként én is űzöm az újrahasznosítás műfaját.
Ami nem áll távol az Arduino filozófiájától.

hahópihehh 2018.06.03. 09:23:15

hát ez baromira jó, ilyet tuti csinálok, mindig lilul a fejem, amikor forrasztok, ahogy fújom el a füstöt :D
süti beállítások módosítása