Üresjárat avagy a tavaszváró bevásárlólista
2018. március 05. írta: hahópihehh

Üresjárat avagy a tavaszváró bevásárlólista

A sokmínusszal járó hidegfrontnak köszönhetően beindultak a medvegének, és jóformán az egész hetet átaludtam, úgyhogy az Arduino-val csak annyit foglalkoztam, amíg kibontottam az újonnan érkezett kb. 1200 db ellenállást (nem, nem kell mind, csak ebben a csomagban volt elég nagy a választék...). Ja, meg egyszer visszaolvastam néhány korábbi bejegyzést, mert kerestem egy programot, és akkor vettem észre, hogy sikerült következetesen függvénynek hívnom az "if"-et. No igen, melóban kicsit sokat használom az Excelt :D

Na, de új hét, új kihívások, ideje rendszert építeni a káoszba, és olyan aprócska feladatokat találni, amivel rögzíthetem az eddig megtanultakat, mert a felépítés logikájával már összehaverkodtam, de szeretném álmomból felkeltve is tudni, hogy mit kell bepötyögnöm ahhoz, hogy azt csinálja a kis teremtményem, amit szeretnék. Úgyhogy azt találtam ki, hogy az eddigi projektekkel fogok szórakozni, újrakötögetek és programozgatok mindent, mert azok nagyon jók voltak arra, hogy újat tanuljak, minden egyes feladattal többet értettem az előzőekhez képest, és ezek megfelelő alapok a gyakorláshoz.

Amúgy meg rendeltünk még shift register pakkot is (aprócska, 75 db-os csomag), azt már nagyon várom, mert a futófényt még egyszer meg akarom csinálni, egyfelől azért, mert nagyon bejött a végeredmény (színes, villogó cuccok, nyilván), másfelől meg még annyira az elején voltam, hogy kristálytisztán emlékszem minden egyes verejtékcseppre, amikor írtam a kódokat hozzá. Mindemellé kapok egy Arduino mega-t is 50+ lábbal, ha esetleg megint azon kapnám magam, hogy belezavarodtam a zsinórozásba, plusz ML teaser-je szerint egyéb meglepiket is :)

Közben két új taggal bővült a családunk, mégpedig a Poppy és Boci  Dorka nevű tengerimalac csajokkal, úgyhogy most megy a töprengés, hogy nekik milyen projektet találjak ki, amivel két gyakorlás között érdekesebbé tehetem a programozást. Sajnos nem olyan tág a lehetőségek tárháza, mint a gekkónál, de azért biztos lesz ezen a fronton is valami fejlesztenivaló.

Addig is, amíg ezen gondolkodom (mekkora eufemizmus a bambulásra, te jó ég), itt egy helyes lista arról, hogy milyen nélkülözhetetlen dolgokra van szükségem a mindennapi Arduino-záshoz:

1) Arduino fejlesztőkörnyezet, ami nélkül nincs élet.

2) Icipici starting kit, minden van benne, ami úgy egy hétig leköti az embert (utána meg lehet venni a nagyobb kivitelt belőle).

3) Breadboard és pár apróság.

4) 16 lábú 8 bites shift registerek (nem véletlen a többes szám, ez pl. 75 db-os kivitel).

5) Hosszú jumper wire minden verzióban.

6) Az egyik személyes kedvencem: ledek ötféle színben és kétféle méretben, helyes kis tárolódobozzal.

7) Arduino UNO board, ha kell még pár darab a játékhoz.

8) Öt db-os mini breadboard, még mindig várok a rózsaszínű kivitelre.

9) Modulhegyek avagy a "S.H.I.E.L.D.".

10) 30 féle ellenállás-gyűjtemény, összesen 600 db, ha véletlenül felporszívóznánk néhányat, azért még maradjon.

+1: "A Százlábú".

Úgyhogy a következő napokban a játszva tanulásé lesz a főszerep, nézzük, milyen eszement kombinációkat találok ki majd a siker érdekében :)

E.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemertekalovakhozdeazertvanegy.blog.hu/api/trackback/id/tr413713552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása